ллл Terug naar ZOAB Home

8-01-2016 Havenloft drijvende woningen Nassauhaven Rotterdam

Havenloft Nassauhaven

In de Nassauhaven op de Kop van Feijenoord in Rotterdam is het project Havenloft in ontwikkeling. Havenloft bestaat uit 18 drijvende vrijstaande woningen. Het wordt het eerste drijvende woonproject in een Rotterdamse havenbekken. De drijvende waterwoningen worden ontwikkeld en ontworpen door Public Domain Architecten en Van Hattum en Blankevoort. Havenloft Nassauhaven gaat in de zomer 2016 in de verkoop.

Havenloft Nassauhaven Rotterdam

De loftwoningen zijn vrijstaand en zijn naar ieders woonwens in te vullen. Kopers kunnen zelfde de grootte, de indeling, het afwerkingsniveau en het gewenste energieniveau bepalen. De woningen bewegen mee met de waterstanden. Dit betekent dat ze robuust maar ook licht worden gebouwd. Door de open indeling, daktuinen en waterterrassen is er optimaal zicht en contact met het water.

De drijvende woningen worden op Heijplaat op het water gebouwd, een locatie waar in de toekomst ook andere waterwoningen kunnen worden gebouwd. De overlast voor omwonenden wordt zo zeer klein. Als de woningen casco zijn opgeleverd, worden ze versleept naar de Nassauhaven.

Havenloft Nassauhaven Rotterdam

Drijvend bouwen past in de stadsvisie en de ambities van Rotterdam. De twee belangrijkste argumenten van Rotterdam om op het water te bouwen zijn dat drijvend bouwen een klimaat bestendig vorm van bouwen is waar nieuwe (energie) technieken kunnen worden toegepast in zichtbare projecten. Tevens voegt drijvend wonen een nieuw woningsegment toe aan de bestaande woonvormen. Hierdoor kunnen lege havenbekkens in Rotterdam een attractief woon- en recreatiemilieu worden.

ллл Terug naar ZOAB Home

й 2013 Vereniging ZOAB Rotterdam | lid worden | Opzeggen | Contact | Privacy Beleid |